Sursa foto: Ford
Raportul pentru primele nouă luni ale anului, publicat de Ford Otosan, arată că atât veniturile cât și profitul au înregistrat scăderi. Același document arată însă că indicatorii au avut de suferit din cauza declinului de pe piața turcă, iar fabrica de la Craiova s-a descurcat cel mai bine dintre toate uzinele deținute de companie.
Potrivit documentului, la Craiova s-au produs în primele nouă luni ale acestui an 179.535 de mașini (119.880-Puma, 59655-noul Courier), față de 141.330 în aceeași perioadă a anului trecut, iar rata de utilizare a capacității a fost de 88%, cea mai mare dintre toate cele patru fabrici deținute de Ford Otosan. În total, la Ford Otosan, companie de tip joint-venture deținută în proporții egale (41%) de Ford și Koç Holding, au fost produse 457.554 de autovehicule.
Indicatorii financiari publicați arată că veniturile companiei au scăzut cu 2% până la 404,6 miliarde lire turcești, iar profitul brut a suferit o scădere drastică de 38%, ajungând în perioada ianuarie-septembrie 2024 la 40,26 miliarde. Și venitul net al companiei a înregistrat o reducere majoră, cu 38%, ajungând la 25,66 miliarde de lire turcești.
Compania pune scăderea profitabilității pe seama creșterii costurilor de producție ca rezultat al unui mediu inflaționist. Cifrele au fost afectate și de scăderile de vânzări de pe piața turcă, de 16%.
Ford Otosan a anunțat recent că va începe asamblarea de baterii electrice la Craiova, ce vor echipa versiunile electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Ford Tourneo Courier, precum și Puma Gen-E, produse tot la Craiova.



