Workshop Afaceri în control, organizat de Club Afaceri.ro Craiova  Sursa foto: Club Afaceri.ro Craiova

Să ai un tipar după care să îți conduci compania este esențial într-un mediu de business tot mai competitiv, crede consultantul Dan Preda, care le-a împărtășit aseară antreprenorilor din Bănie soluții practice pentru organizarea și eficiența unei afaceri, în cadrul unui eveniment organizat de Club Afaceri.ro Craiova.

Club Afaceri.ro Craiova a reluat în 2025 seria de evenimente dedicate antreprenorilor care vor să își îmbunătățească performanțele în companiile pe care conduc cu workshop-ul „Afaceri în control” susținut aseară de Dan Preda, CEO și consultant cu o experiență de peste 15 ani în domeniul financiar-contabil. La eveniment au participat zeci de antreprenori din mediul de business din Craiova, care au vrut să știe cum să gestioneze mai bine provocările pe fondul unui context economic tot mai dificil.

Antreprenorul i-a îndemnat pe oamenii de afaceri să pună pe hârtie pașii pe care îi urmează în gestionarea afacerii, astfel încât instruirea angajaților noi să devină mai ușoară, iar plecarea oamenilor cu experiență din firmă să nu devină problematică pentru continuarea operațiunilor. „Sunt pașii coordonați pe care trebuie să îi facem mereu la fel. Dacă vrem să îi delegăm, să îi transferăm angajaților, nu le dăm vorbe, le dăm harta de procese. Este un limbaj internațional. Nu poți să treci la pasul doi până nu închizi pasul unu. Nu ai hartă de procese, nu ai business”, a arătat Dan Preda, care a subliniat că acest lucru îi ajută pe antreprenori să nu fie constrânși de proprii angajați să îi mențină în companie doar pentru că știu know-how-ul. „Ești într-o capcană foarte mare. Dacă eu, ca angajat, văd și învăț multe de tine și ajung să fiu angajat de bază apoi nu mă poți da afară pentru că pașii sunt în mintea mea, nu pe hârtie ”, a mai spus Preda. Antreprenorul a trecut apoi în revistă celelalte componente ale unei afaceri care îi ajută pe cei care o administrează, cum ar fi sistemele, procedurile, gestionarea zonei de resurse umane, cu o aplecare mai atentă către controlul financiar al afacerii și optimizarea proceselor.

Pe parcursul celor două ore ale sesiunii interactive, Dan Preda a abordat și teme precum înțelegerea corectă a datelor financiare și a răspuns întrebărilor venite din partea antreprenorilor referitoare la situații concrete din parcursul  afacerii. Evenimentul a fost și o ocazie pentru zeci de oameni de afaceri din Craiova de a interacționa și de a face schimb de păreri referitoare la provocările actuale ale mediului de business.