Tronsonul 1 al DEx 12, Craiova- Balș  Sursa foto: Facebook Asociația Pro Infrastructura

 

UPDATE Deși Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova anunțase că se va putea circula începând de astăzi atât pe tronsonul 1 cât și pe o porțiune din tronsonul 4 al DEx 12 Craiova-Pitești, astăzi directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat pe pagina sa de Facebook că pe tronsonul 1 (Craiova-Balș) se va putea circula începând de vineri, 29 noiembrie, de la ora 16.00.

Autoritățile au anunțat că șoferii vor putea circula începând de astăzi atât pe tronsonul 1, de la Craiova la Balș, cât și pe o porțiune a tronsonului 4, între Colonești și Podu Broșteni (Albota), pe o lungime totală de 37 de kilometri. Astfel, mai rămân de finalizat doar ultimii 13 kilometri ai drumului de mare viteză, inaugurarea urmând să aibă loc, cel mai probabil, în primăvara anului viitor.

Inițial, doar inaugurarea tronsonului 1 fusese programată să aibă loc astăzi, însă constructorul de pe tronsonul 4 a intensificat eforturile în ultima perioadă, astfel că cele două porțiuni vor fi redate traficului la pachet. Informația a fost anunțată pe pagina Asociației Pro Infrastructura, organizație neguvernamentală care monitorizează stadiul de execuție al proiectelor aflate în derulare în România, și a fost confirmată astăzi de autorități.

Tronsonul 1 al DEx 12, între Craiova și Balș  Sursa foto: Facebook Asociația Pro Infrastructura

Constructorul de pe tronsonul 1 al DE 12 Craiova-Pitești, asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio, a finalizat lucrările pe cei 17,7 kilometri dintre Craiova și Balș cu trei luni și jumătate înainte de termenul contractual. „Eforturile noastre de a termina înainte de termen tronsonul 1 al Drumului Expres (DEx12) Craiova – Pitești au fost încununate de succes. Cel mai important proiect de infrastructură rutieră pentru municipiul Craiova este gata de inaugurare. Suntem mândri de ceea ce am realizat și de faptul că am contribuit cu toată priceperea noastră la construirea primului drum expres din județul Dolj”, se arată într-o postare de ieri a firmei Strade. Inițial, lucrările la tronsonul 1 fuseseră câștigate de constructorul Tirrena Scavi însă contractul a fost reziliat în 2022 la stadiul fizic de 57%, pe fondul unei mobilizări slabe a companiei italiene. Valoarea contractului s-a ridicat la 439,29 milioane lei, fără TVA.

Municipalitatea craioveană s-a pregătit pentru inaugurarea tronsonului prin schimbări făcute la nivelul sistematizării circulației din zona de nord a Craiovei care să asigure fluidizarea traficului însă, cel puțin pe moment, acestea nu au fost primite bine de șoferi. Pe rețelele de socializare au fost postate filmulețe și fotografii cu cozile imense formate în intersecții cheie din zona cartierului Bariera Vâlcii.

Sursa foto: grup Facebook Ești din Craiova dacă…

Pasajul peste centura Craiovei nu se deschide astăzi

Un alt aspect important de precizat este acela că nu tot tronsonul 1 va fi circulabil. Pasajul peste centura de nord a Craiovei nu va fi deschis acum, potrivit Asociației Pro Infrastructura. „Rugăm șoferii să circule cu mare atenție și răbdare în zona nodului Craiova unde pasajul pe DEx12 peste Centura Craiova (DN65F) nu va fi deschis acum și, mai mult, sunt schimbări semnificative pe mai multe străzi ale orașului aflate în apropiere”, arată reprezentanții organizației.

Pasajul peste centura de nord a Craiovei nu va fi deschis astăzi  Sursa foto: Facebook Asociația Pro Infrastructura

În ceea ce privește porțiunea din tronsonul 4 care va fi inaugurată astăzi, unde constructor a fost compania românească SpeditionUMB în asociere cu SA&PE Construct și Tehnostrade, aceasta face legătura între Colonești și nodul rutier Albota. Este vorba despre 19 kilometri de drum expres care vor fi deschiși astăzi, urmând ca restul drumului de mare viteză, aproape 13 kilometri care fac legătura cu autostrada Pitești-București, să fie redat circulației în aprilie sau mai 2025. Valoarea lucrărilor pe întregul tronson de 31,8 kilometri se ridică la aproximativ 755 milioane lei, fără TVA.

Tronsonul 4 al DEx 12, între Colonești și Albota  Sursa foto: Facebook Asociația Pro Infrastructura